Sunday, October 02, 2005

wayang terakhir

akhirnya lepas delay seminggu, aku dapat gak gi marathon wayang weekend terakhir sebelum bemulanya posa..
kalau ikutkan plan, Flight Plan ngan the Red Shoes ni patutnya aku tgk wiken lepas, dan wiken ni sepatutnya plan nak tgk Sky High ngan The Skeleton Key, tapi apakan daya, aku hanya mampu merancang.

ok review ringkas aku:

The Red Shoes
oh gue tertipu dengan ribiu dekat cinemaonline.com..
hampeh sehampehnyer..
buat korg sumer yg giler citer hantu mcm aku ni, you've been forewarned - STAY AWAY FROM THIS MOVIE!
oh sungguh tak berbaloi aku gi tgk..
sampai kesudah aku tak paham..yg aku paham kasut tu, sebenarnya kaler pink bukan merah pun, mcm possessed la, tapi tak masuk akal sebab tuan punya kasut yg memula tu mcm baik je orgnyer, bukannya pembunuh bersiri ke, gile ke apa.. mcm tak masuk akal motif roh dalam kasut tu mengamuk..
mcm citer ni trying too hard la nak masukkan elemen saspen ngan seram, tambah plak lagi dengan a bunch of goriness, dengan darah melimpah la, banyak mutilation of body parts la, tapi mcm aku takder rasa apa pun masa tgk citer ni, mcm dalam hati dok kata, "oh just get on with it shall we.." *with a big eye roll* duhhh..
even citer The Eye 10 yg hantu bodoh tu lagi besh daripada citer nih..

ok la kalu nak tgk citer hantu korea, aku rekemen 'Dead Friend'
kalu nak tau citer dia camner, gunakan khidmat pakcik google, skian.


Flight Plan
hooo seb baik citer nih beshh
tader la besh giler, tapi berbaloi aa 10 hengget aku, dengan tak tahan nak terkencing lagi dlm wayang tu wahahaha.. berbaloi tahan kencing... wahahahaha
Jodie Foster mcm biasa, - brilliant, kalu tak kene nominate oscar tatau la..
pastu yg jadi air marshall tu mcm sangat hensem la.. ahaha..
kira bonus aa sebab ada eye-candy kat situ ngehngeh
kira mcm pandai aa create saspen mcm sampai nak dekat last baru terbongkar misteri dia camner, mcm depa gabungkan kesaspenan post-9/11 kan, so mcm tatau saper yg jahat ataupun mmg watak Jodie Foster tu giler
ok la.. besh..

ni buat aku nak selongkat vcd lama nak tengok Panic Room nih..
beli jer tapi tak penah tgk pun ahahah

yoshh.. movie ribiu bercuti sebulan, tu pun mana tau kalu tanduk aku naik sikit aku gi gak mewayang.. ahahahah

No comments: