Monday, November 14, 2005

GoF is kamenggg

sadly, unlike the previous blockbusters which i've managed to see them all before most of my friends did, this one is an exception.
sebabnya, ok aku ngaku aku agak eksaited la, tapi HP punya movies are absolutely NOTHING compared to LOTR trilogy dengan Starwars saga..
so sesaper terai nak jeleskan aku tu tak dapek la beb ahahaha
nak bandingkan BUKU HP dengan MOVIES dia, oh bagaikan langit dan bumi..
buku dia absolutely a masterpiece, and then movie dia, oh aku masih igt betapa cikewanya aku lepas penat berbaris di antara those screaming and kicking kids (masa tu tader online buking lagi beb), and then found out yg HP & The Sorcerer Stone tak besh? the castings were terrible, and depa suka suki tukar apa dalam buku ikut sedap pala hotak screenwriter dia yg bengong tu jer.. (bila masa Hermione bleh suka suki sebut 'Voldermort?')

apa aku tulis nih? ahaha

apa yg buat aku eksaited pasal GoF ni sebab:

1. new director - Mike Newell
movie dia ada yg funny, mcm Four Weddings & A Funeral tu 2 kali aku tgk wayang

2. buku yg beratus-ratus muka surat tu camner dorg jadikan satu 2 jam 30 menet sahaja di layar perak
aha camner ek dia buat, screenwriter dia yg maha bangang tu buat camner ek..

3. Yule Ball!!
oho! kali pertama Ron menunjukkan yg dia mula tergelempiang dgn Hermione
but damn.. babih punya screenwriter Steve Kloves dia tukar baju Hermione jadi PINK
PINK?? hoh!

4. Viktor Krum!
dalam buku nampak buruk giler, tapi dalam movie wuhuhuu! macho dan sgt hensem syiaalll..

5. Triwizard tournament
camner dorg buat 3-3 task tu, apa yg dorg tukar, apa yg ikut buku

setakat ni sumer clips yg aku donlod, mcm nampak besh, tapi i won't get my hopes up, nanti cikewa lagi

ada sorg budak kat forum aku lepak, siap dapat gi HP GoF punya premiere esok
huhu tu baru aku jeles

No comments: