Wednesday, March 29, 2006

hrm

please one of you stop emailing about me writing just infotaintment stuff, and i'm NOT going to write about my private life, mind you.



ari tu aku kene buat pilihan untuk join some usergroups/fanclubs of Harry Potter characters and actors.
aku ada my own favourites..

ta-daaa...



Remus Lupin
sebab, dlm buku aku rasa dia hensem. haha..
ntah la aku suka la stail la, very calm, very smart, charming, dan mcm sgt perfect la apart from that dia ni werewolf.
walaupun J.K Rowling tak gambarkan dia ni sebagai hensem, malah dok describe dia sebagai err.. tak hensem. hehe..
mcm kesian la ngan dia sebab sebab dia werewolf, org pandang hina la ngan dia sumer, tapi dia sgt tabah la menjalani hidup dia yg camtu huhu..
dia sampai tader self-confident walaupun last-last ada org suker giler kat dia (aku la tu huhu.. ok la bukan, Tonks yg suka dia huhu)
dlm OoTP, cer baca bab masa Harry memula sampai kat headquarters The Order tu, lepas dorg makan tu, yang Harry demand nak tau apa jadi dengan Voldermort tu.
orang lain emotional jer, tapi Remus mcm sangat sangat cool taim tu.. oh.

Tonks sebab dia cool dan dia metamorphmagus (shapeshifter - mcm Mystique dalam X-Men la).
pastu dia very funny.
tu jer la kot.
tapi paling aku suka part metamorph tu jer la.

Luna sebab dia brutally honest, outcast, weird and misunderstood.
ada sket karekter mcm aku.
dan dia punya lines sumer funny.
dalam movie OoTP nanti, budak ni jadi Luna.
sejibik mcm Luna dalam buku kan?




Ron, sebab.. err aku suka Ron!
dalam buku dan movie dia mmg lawak bodoh.
tapi watak dia tak buktikan yg dia ni sekadar watak sidekick jer, dia ada share of interesting story dia sendrik walaupun tak sebrutal kesah sedeh watak-watak lain, tapi dia cumel kan dengan ekspresi bodo dia tu ahaha..
and i'm officially a R/Hr shipper - dalam bahasa melayunya aku suka Ron ngan Hermione kapel.

Alan Rickman tu pelakon yg main watak Snape dan Gary Oldman tu yg main watak Sirius.
2-2 aku mmg suka dan aku dah byk tgk filem lakonan dorang..

aku memula terpikir nak join fanclub Sirius Black, tapi aku pk balik aku tak suka Sirius zaman dia muda-muda dulu masa dia reging giler babih si Snape tu.
dalam OoTP ada scene penseive (yg akan diwujudkan dalam filem OoTP tu nanti) yg tunjuk kat Harry betapa buruk prangai James Potter ngan Sirius Black zaman memuda dulu.
sampai aku naik kesian ngan Snape tu pulak huhu.
so walaupun betapa hensemnyer Sirius ni, aku takmoh.

Snape lak, aku suka gak watak dia, cuma dia terover buruk prangai la cara dia treat Harry.
kadang-kadang agak melampau la.
klu ikutkan dalam 6 buku tu, 6 kali dah Snape selamatkan nyawa Harry, those count for something.
tapi dalam HBP, masa Snape buat 'Unbreakable Vow' tu aku dah tak sedap ati.
pastu bila Snape 'Avada Kedavra'kan Dumbledore aku rasa mcm nak pengsan.. waaa.. trauma jap nak baca buku HP pastu.. waaa..
skang ni konfius Snape ni jahat ke baik, so campur sumer faktor ni, aku rasa aku takmoh Snape hehe.

so byk lain watak cool yg aku tak join fanclub, mcm watak Fred & George Weasley.
dorang lawak pun aku rasa the best thing they did masa dorang outdone Umbridge dalam OoTP (Oh harap-harap la watak ni ada dalam movie)
tu jer la.. setakat gelak-gelak jer ok la.. lelain tader kesan.

selain dari aku mensyen kat atas tu, korang nak join yg mana?

Albus Dumbledore Fan Club
Bonnie Wright Fan Club (yg main watak Ginny)
Cedric Diggory Fan Club
Daniel Radcliffe Fan Club
David Tennant Fan Club (yg main watak Ginny)
David Thewlis Fan Club (yg main watak Lupin)
Death Eaters Club - A fan club for all those guys you love to hate. Show your Dark Mark for admittance.
Draco Malfoy Fan Club
Dumbledore's Army - A fan club for all those good guys we love, but didn't get their own club.
Emma Watson Fan Club (yg main watak Hermione)
Fleur Delacour Fan Club
Fred & George Weasley Fan Club
Ginny Weasley Fan Club
Harry Potter Fan Club
Hermione Granger Fan Club
J.K. Rowling Fan Club
James & Oliver Phelps Fan Club (yg main watak Fred & George Weasley)
Lord Voldemort Fan Club
Minerva McGonagall Fan Club
Ministry of Magic - For those still loyal to the Ministry. Lovers of Umbridge and Scrimgeour
Neville Longbottom Fan Club
Ralph Fiennes Fan Club (yg main watak Voldermort)
Robert Pattison Fan Club (yg main watak Cedric Diggory)
Rupert Grint Fan Club (yg main watak Ron Weasley)
Sean Biggerstaff Fan Club (yg main watak Oliver Wood - Gryffindor Quidditch Captain - dia ni hensem wwoo hehe)
Severus Snape Fan Club
Sirius Black Fan Club
Tom Felton Fan Club (yg main watak Draco Malfoy)

No comments: