Friday, August 29, 2008

dirty pop

penah tak dengar nama Cherion Studios (yg dah defunct ekceli) atau Maratone?
atau nama mcm Max Martin, Andreass Carlsson, Kristin Lundin, Rami blablabla

haha aku suke lagu2 depa ni mcm tahap obsesi gak
depa la team yg buat lagu2 untuk Backstreet Boys, Nsync, Robyn, Britney, Jessica Folker zaman 90-an dulu
stail pop depa aku suke gile
sampai kalo aku tau depa buat lagu kat artis tu artis ni, aku akan cari sampai lobang muntut cipan untuk donlod
sebab konpem sedap di tlinga aku

lagu2 depa ni ada stail sendrik, kalo aku dengar mesti aku tau lah team2 ni yg buat

terbaru mcm team2 ni dah beralih ke arah pop rock sket
sila dengar lagu P!nk, The Veronicas, Kelly Clarkson, Marion Raven, even Apolyptica pun ade
haha besh besh
skang depa dah tak glamer mcm dulu tapi lagu2 depa still besh aa

cer tengok sini


lagi satu aku suke lagu2 Ben Moody (ex Evanescence)
lagu2 mamat ni pon aku cari mcm gile gak
mcm Kelly Clarkson, Daughtry, Celine Dion, Avril Lavigne
lagu Ben Moody ni spesis emo sket
pastu lirik dia mesti besh
lagu2 composed by Amy Lee pun besh jugak

aku ni ekceli tengok sape yg produce atau compose satu2 lagu tu
contoh la mcm album Kelly Clarkson Breakaway tu mmg besh aa sebab orang2 yg aku sebut kat atas buat
tapi album My December tak besh sebab dah takde org2 kat atas buat lagu dia
and then sama la mcm Evanescence
zaman Ben Moody ada, lagu2 Amy Lee mcm ada zass
bila Ben Moody blah, lagu2 Amy Lee besh la jugak, tapi mcm dah kurang perisa sket

sama kot mcm kes kat mesia
dulu lagu Saari Amri top giler babih nak mampos
sape nyanyi pun lagu dia mmg sedap
mcm lagu2 Adnan Abu Hassan la
sumer sedap
tak kesah la sape nyanyi

tu jer la skian
haha

No comments: