Thursday, September 17, 2009

Batman: Gotham Knight

how many times that i told you guys that Batman is my favourite comic hero of all time?
sekali dua je kot kat blog neh

aku tak beberapa suka Superman sebab:
  1. dia alien
  2. dia terlalu hensem
  3. dia punye karakter tak besh
bila dia jadi Clark Kent, dia mcm bodoh, nerdy, geeky tak tentu pasal, pastu mcm bernapsu gile ngan pompuan2 lawa dan mempunyai self-konpiden yg tinggi mcm Lana Lang ngan Lois Lane
bila dia jadi Kal-El, dia mcm riak ler plak
pasal tu Lex Luthor senang je nak musnahkan dia
ko tu bodoh, Lex Luthor tu mmg genius
harap telor je besar
adeke dia bagitau satu dunia dalam interbiu dia ngan Lois Lane dia punya origin
tak seperais dan mysterious langsung
seb baik ler ko hensem

lagipun dia typical jantan lahanat lah
nak pompuan2 lawa je
poyos
seb baik la ko hensem


aku PALING tak suka spiderman sebab:
  1. dia saiko
  2. mcm ada masalah dalaman yg tak logik
  3. kalo dia tade power mmg dia ni manusia paling tak berguna lah
sama jugak mcm Clark Kent, dia ni ada masalah bipolar je apekejadah
minat Mary Watson
bukan calang2 pompuan tu
lawa nak mampos
setau aku Peter Parker ni org biasa2 je
tak hensem pon
cuma maybe hati dia terlalu baik, lurus bendul pasal tu slalu kene buli kot


APSAL AKU SUKE BATMAN?

dia ni manusia biasa yg tade power pape
sumer power dia ni datang dari bertahun2 nye training
mmg willpower dia sgt kuat lah

ok, Bruce Wayne ni mmg saiko
otak dia dah tak betul
dia mcm kene permanent post-traumatic disorder
tapi at least judgement dia byk yg betul
dia sanggup bahayakan diri dia ngan nyawa dia sebab nak selamatkan Gotham City

dah ler hensem
kaya lak tu
sayang je ko gile otak mereng
dan dia suka pompuan pun biasa2 je nye pompuan
gepren dia yg nombo 1 tu anak org gaji je
gepren dia yg lelain tu ok la kot lawa
Vicky Vale je kot lawa
Selina Kyle tu biasa2 je
lepas jadi catwoman je mcm lawa sket
tapi dah kan kalo otak biol tu
last2 yg kekal on and off pon pompuan giler mcm Selina Kyle tu
dapat anak plak tu
sian lah kalo ikut movie Rachel Dawes mati kan
Vicky Vale blah sebab tak tahan ngan life Bruce neh

ekceli aku dapat relate watak Bruce ni dengan diri aku sendiri
kesaketan dia, troma dia
walopun troma aku tade la sebab mak bapak aku kene bunuh ngan org jahat kan
tapi saket yg Bruce bawak ni lebeh kurang mcm aku nye lah
kat luar bertopengkan watak playboye dan kaki mengurat
aku ni tade la Playgirl atau menyundal tapi sikit2 la jugak kaki mengurat kan
lebeh kurang sama lah

ape aku membebel neh



tade
aku baru abis tengok katun Batman: Gotham Knight
walopun dalam katun
Bruce Wayne sgt ler hensem, charming, mysterious, kacak, bergaya, berketrampilan dan berkarisma
citer dia mcm Animatrix sket
ada byk citer2 dalam 1 movie
sumer studio lain2 buat
depa upah amek org buat anime jepon yg buat citer ni
besh lah




No comments: