Sunday, September 17, 2006

pose dan puding telur

nak pose, pastu raya.
aku paling tak besh waktu nak raya sebab kengkawan aku diantaranya si pazi akan citer betapa beshnya beraya kat kampung.
aku jeles sebab raya aku setiap tahun mcm taik.
dari aku kecik sampai skang jarang la aku raya mcm keluarga normal.
tahun lepas aku gi beraya kat bukit bintang haha.. tgk wayang shopping shopping sebab aku malas nak dok rumah.
kat opis pun bile member2 sebok citer itu dan ini, aku kene jadi hipokrit senyum dan gelak bersama-sama dengan dorang.
bende yg paling besh ialah bulan Ramadhan.
masa tu la waktu paling tenang bagi aku.
hati aku rasa suci murni tulus dan bersih jer
tahun lepas aku tinggal terawih dalam 12 hari termasuk cuti pompuan, tahun ni tatau lagi
pose ganti lama dah aku zass.. slalunya dalam bulan Syawal tu aku dah zass dah.. mmg aku ni tader spirit raya langsung.. ye la sila la kutuk saye.

tah la bila citer camni aku rasa mcm nak nangis je huhu.

oh tak sabanyer pose (org tak saba nak raye) aku dok terbayang puding telur jer tatau apsal
sebab masa aku dok Shah Alam duluk, kat seksyen 2 tu ada makcik jual puding telur (atau lebih dikenali sbg puding karamel) yg sangat sedap dan murah.
tetiap hari aku gi beli untuk berbuka..
tahun lepas aku jumpa port baru, adik pregnant yg jual kat param depan umah aku tu, sedap jugak sebab air gula dia banyaakk..
aku nak terai masak sendrik pun mcm tak sempat je (ke malas? hehe)
tahun ni mesti mahal sebab minyak naik + gula kurang dan bermcm2 faktor bodoh lagi.
oh bila citer pasal makanan aku rasa mcm semangat sket haha..

No comments: