Tuesday, May 13, 2008

emotional

pagi ni aku dikejutkan dengan berita sedih
husband salah sorang kawan internet aku meninggal dunia sebab sakit jantung

mungkin sebab tu aku feel weird semalam
instead of tido kat atas, suddenly aku rasa worried sgt dekat abah, aku ended-up tido kat bawah teman abah
(FIY, abah aku dah tak larat panjat tangga ke tingkat atas rumah kami sebab tak beberapa sehat)
mungkin hanya kebetulan

aku ekceli tak kenal sgt arwah
kenal pun melalui internet
dan penah jugak lah naik kete dia ngan wife dia skali masa ikut gi gathering forum loooong time ago

dan wife dia pun ekceli aku tader la rapat sgt
maybe sebab aku yg taknak rapatkan diri kot
typical me
tapi wife dia mmg baik sgt
very bubbly, friendly dan becok (in a good way)
rasanya baru baper kali je jumpe tapi mcm dah kenal lama
cuma habit aku ni lah taknak rapat sgt ngan org, maybe sebab pobia lah mcm biasa

when i first heard/read about the news aku rasa mcm nak pengsan
aku terus terbayang muka kawan aku ni
aku rasa mcm numb gile mcm mimpi2

pastu aku rasa semua serba tak kena
then aku call abah aku, aku call my significant_other, aku sms adik-adik aku
tah la rasa troma ah

then aku sms la sorg mutual friend jugak
just nak tanya kawan kitorg ni dah sampai mesia ke (dia ni ekceli baru je posting kat obersi)
bile baca reply sms kawan kitorg ni, tiba2 je air mata aku menitik

oh oh
harap dia tabahkan hati
walopun susah aku tau
suddenly org tu kita tiap2 hari jumpe
tiba2 dah takde
org tu dah separuh dari kita
dah separuh badan kita
dah separuh nyawa kita
tibe2 takde

bayangkan
kalau org tu takde
setiap tempat ade kenangan
gi situ tingat tempat deting
situ tempat makan sedap2
setiap lagu, perkataan, lawak2 bodoh, merajuk kene pujuk
semua kenangan tu nak campak gi mana?
sampai mati takkan hilang

aduhai

harap dia tabah

No comments: