Friday, October 31, 2008

my cat died lagi

aku berusaha takmo rasa sedeh
tapi tade la seteruk aku sedeh dan sunyi masa dot mati dulu
tapi kalo ikutkan, kuceng2 aku yg mati sumernye yg aku sayang
yang aku tak baper sayang umo panjang la pulak
sedeh tau

baru2 ni 2 ekor mati
sekor tu aku tak baper sayang sebab dia jantan dan suke kencin merata2 dan sgt busuk
tapi dia manja ngan abang aku
so abang aku sgt sedeh lah
dia mati kene langgar ngan kete

yg sekor ni lah
boochee atau ucchi-chan as i affectionately called her, hilang 5 hari dah
aku sebolehnye tanak la menggelupor cari
sebab slalunye aku balek keje, aku jalan nak balik rumah, ucchi dia akan tunggu aku kat simpang jalan masuk rumah tu, pastu jalan ngan aku sampai masuk dalam gate

dia ni ekceli generasi pertama anak kucheeboo
anak bongsu plak tu
pastu dia dari tecit mmg sgt nakal lah
dan playgirl
walopun ekceli dia mcm sgt tak cumel, tapi ramai woo jantan berebut nak kat dia
slalu dengar bergaduh kat blakang
mcm kunun dalam populasi kuceng kan, ucchi ni kira taraf fasha sandha la kot
skang dia mcm dah tua sket la, rasanya umo dia tahun ni dah 6 tahun kot
dot tu ekceli anak dia la
yg mati baru2 ni kene langgar kete pon anak dia la
nonet pun anak dia la
sumer dah tader gigil
dah mati
sedeh
so keturunan ucchi sumer dah tade

dia hilang tu abah aku mcm saspek jiran2 kitorg yg tak sker kuceng, depa tangkap dia masuk dalam kotak pastu buang ntah mana2 sebab dia slalu tido dan berak kat rumah depa jelir hee
tapi aku rasa ucchi ni sgt licik, takkan senang2 kene tangkap
semalam la abah kata dia mcm terbau busuk depan rumah
dia cek tengok kat simen dalam longkang bawah parking tu ada bangkai yg serupa mcm ucchi
patut la abah kata 2-3 hari lepas dia dengar mcm ada kuceng meraung mintak tolong
aku rasa dia kene langgar kete, tapi hidop lagi, troma, pastu lari masuk dalam longkang
tapi kecederaan dia teruk so dia taleh bergerak dan terus mati camtu je
aduhai.. lunyai hati aku
aku takmo nanges
adeke ke org nanges pasal kuceng
sedeh la
aritu masa dot mati, aku mcm troma
tiap2 hari aku gi blakang gi kat spot dia slalu greet aku tu mcm panggil2 dia balek
padahal dia dah tade

skang kat depan aku tinggal kucheeboo lah
mak kepada ucchi, nenek kepada dot
sian kucheeboo dah tade kawan gado
patut la 2-3 hari dia mcm tak lalu makan

kira kucheeboo ni umo panjang la
kalo dia tade aku tatau la nak cakap ape dah
tade la kuceng yg aku sayang kat rumah aku
tinggal toi jer lah
toi pon mcm tau adik dia ucchi mcm dah tader

sedeh la
sape nak tunggu aku kat simpang dah aku balek keje?
aritu tiap2 hari aku balek keje, aku gi blakang, tgk kat spot dot slalu lepak
dot greet aku balek keje
skang 2-2 dah tader
tinggal kucheeboo je

ni lah kuceng2 sayang aku yg dah tader

nonet

dia mati tatau kat mana
anak ucchi neh
spesyelnye dia ni mcm sgt pandai, aku buleh borak ngan dia pastu dia mcm paham
pastu bile amek gamba mcm klakar
dia mcm statik

aboo

lepas abang aku terlanggar dia, kaki dia patah kan
imun system dia mcm lemah
slalu kene penyaket
last2 seblom dia bawak diri mati ntah kat mana, leher dia mcm kene infection luka sampai nampak tulang
sian
mak aku paling sedeh sebab dia manja ngan mak aku

dotdot

ni tayah cite la
kuceng jantan paling penakut pemalu yg penah aku jumpa
kira ekceli spesis kuceng bapok kot sebab org tak kata dia jantan sebab dia mcm sgt gentle ekceli
dan dia laa paling aku sayang
masa aku balik dari s.alam dok balik rumah, setahun wo amek masa untuk dia kenal2 aku pastu manja2 ngan aku
baper kali dah aku dicederakan ngan dia ni
kalo aku makan roti bakar aku tingat je kat dia, sebab tu makanan peberet dia
dia mati pun mcm nak bawak diri, tapi tak jauh sebab abang aku jumpa bangkai dia kat lorong blakang
tak sempat bawak diri dah mati dulu
sedeh tau

boochee - ucchi

seperti aku citer kat atas la
sedeh laa
jgn tetipo pada gamba
ekceli bulu dia mcm karpet, panjang2 dan gebu2
tu yg ramai terpikat kot

gamba ni paling besh
masa ni ujan lebat
mcm tempias la kat depa ni
pastu dotdot, yg slalu jadi bodigad kuceng2 aku kat blakang, pindah dok seblah nonet
mcm sama2 memanaskan diri la dok membolat je
aku kesian, aku boh paper totop badan depa tak bagi kene ujan
cumel kann


skang tinggal toi ngan kucheeboo

generasi original yg aku bela la
ada lagi kuceng lain
yg anak pungut 3 hekor tu 2 ekor dah mati, tinggal sekor je manja nak mampos
pastu ada sekor kuceng hitam mana mai ntah
panda (anak toi) ade lagi, tapi dia takot nak masuk rumah aku
dan ade lagi kot keturunan toi (yg paling kuat beranak) bersepah2 kat blakang, sumer tader nama

sori la entry panjang sgt
aku nak meluahkan prasaan ni
aku rasa kuceng antara binatang yg aku sayang sebab depa dgn sabanye dengar aku borak, marah, membebel, pastu depa pandai pujuk aku tau
kalo aku tgh marah, depa mai manja2 ngan aku
lunyai je rasa hati pastu

i imagined one day, i'll be that old maid who lives alone and surrounded by cats
scary.

No comments: