Thursday, November 19, 2009

abg Remy <3

bopren

ni bopren aku sejak aku form 3


masa aku dok hostel, katun x-men dok ulangtayang kat tv setiap hari ahad kul 9 pagi
aku dgn tak mandi, mata satu line, ngan suar pendet, heret kain pelekat, dok depan tv layan x-men sorg2
wey sape nak bangun ahad pagi2 bute
ayam pon tak bangun lagi

aku kuciwa lah 3-3 muvi x-men mengabaikan bopren aku neh
bila kuar berita pasal nak buat X-Men Origins
citer Wolverine plak
tapi aku rajin ikut perkembangan
akhirnya officially announced yg Gambit akan ada watak tempelan dlm muvi pasal abg kuku besi kite neh
alamak alamak
aku eksaitedddddddddddddd

sape jadi bopren neh
sape jadi bopren neh
sape jadi bopren neh

aku ikut satu forum ni
buat poll
kuar nama mcm Brad Pitt, Stephen Dorff, Josh Holloway - Sawyer dlm Lost (sebab dia mcm paling dekat mcm Gambit kan), Jason Statham dan byk lagi yg cadangan mengarut2
last2 dapat tahu mamat model spenda sekor ni yg dapat role tu

ape kah

akhirnya sampai gak taim muvi ni kuar
aku tengok la trailer dgn eksaitednye nak telek bopren aku yg tlah menjadi kenyataan ni adekah seperti yg aku bayangkan dan mimpi2kan

pendet citer
aku puas hati
dalam 90% la jugak
mamat model spenda ni beriye bawak watak bopren dan menjadik

sape kah bopren?
nama dia Remy LeBeau
koser dia buleh manipulet kinetic energy
tapi biasanya dia pakai kad je ngan satu spesis tongkat
dan dia ada mcm hypnotic charm, dia tak pakai sgt power ni
dalam komik aku tak pasti
power dia dlm X-Men Origins mcm agak exaggerated lah, espesyeli taim dia lawan ngan Wolverine tu
tapi good to see he kicked Logan's ass for a change
dgn gaya sgt macho
dan cool
dan charming

dalam katun X-Men yg lama tu, dia join ngan geng Professor X
Rogue dlm katun ni cool
Remy mcm suke gile babih kat Rogue, sampai satu ketika dia sanggup petaruhkan nyawa dia semata nak kiss Rogue
Rogue tamau kasik
satu hari taim Rogue tengah tido, dia gi bantai kiss Rogue jugak
last2 dia koma la
ngamuk minah tu

dalam X-Men Evo, dia geng Brotherhood
dia ngan Rogue tak kapel
tapi mcm more to mcm partner la
masa dapat tau yg Remy ekceli dipaksa kawen ngan Bella Donna
tapi mcm chemistry tu ada

tapi dia mcm rebel anti-hero sket
tu aku suke
aku tak rasa dia hensem pon
dlm muvi pon abg Remy mcm more human-looking
mata dia normal je
tu aku paling tak puas hati

diwar-warkan nanti ada movie Gambit
mcm movie Deadpool
adekah akan menjadi kenyataan, aku tamo berharap kang aku kuciwa

antara wajah2 abg Remy dalam komik



ni artist's interpretation of Gambit sebagai salah sorg geng X-men
(yea right, adeke dia nak pakai camni)
bapok siam stail


dlm katun X-men



ni dalam x-men evolution
masa first time dia jumpe rogue, dia guna hypnotic charm dia kasik rogue pegang kad yg dah ade kinetic energy
pastu tebabom
rogue dlm ni cool jugak
gotik wo
cer lihat samting
mata Gambit kaler normal


and then a few episodes afterwards

goatee tuuu


in the end of x-men tv series, remy ngan rogue tak ke mana pon
dalam evolution, depa berpisah cara baik
tak kapel pon

aku tak baca komik sgt
aku baca sikit2 je yg uncanny x-men
aku tak sampai part yg dia jadik Death dalam Apocalypse
mana nak cari komik kat sini wey


woh
mamat model spenda tu nama dia Taylor Kitsch
dan aku tak tengok Friday Night Lights



baik lah
kembali ke dunia nyata~

post signature

4 comments:

Dark-Emperor said...

hooo obsesi tahap dewa dah neh...


word verification - shiesses??

NedLi Sakurai said...

haaa.... ~cair jap


aku obses gak ngan gambit nie.. dlm ramai2 geng x-men dier paling menyerlah kot.. takpun maybe sbb power dier paling cool, bleh baling2 kad..

aii.. cool ne~..

M. Faiz Syahmi said...

oooo.. ada skandal dengan abg remy tak bagitau yer...

report kang!

Lea said...

dalam Friday Night Lights dia sgt sexy tau kudeen..:p