Sunday, November 22, 2009

tegelempiang



ye aku telambat sket
tapi aku donlod bluray nye versi
so syok tengok sket

aku dibesarkan ngan muvi ni
aku igt masa aku tecit lagi, muvi ni tunjuk kat tv
dan aku rasa pakcik_Arnold sgt scary
aku tengok Terminator 2: Judgement Day ade la lapan juta kali kot
sampai hapal sekerip
T3 not bad la
besh gak
aku tak suke mamat Nick Stahl ni mcm pussy sket
tak up to the reputation and expectation
takpe, still besh
aku layan byk kali gak

so bila aku dpt tau Christian Bale jadik John Connor, aku mcm whee
dari mula aku cek tgok McG yg take over
alamak
aku tak baper minat keje McG neh
dia buleh buat samting jadik terlalu mainstream
dan dia tak seswai buat citer yg dark2
Terminator ni ekceli mcm dark sket
ah tatau lah kan

overall, Sam Worthington yg perform
dia tak hensem pon
tak gagah dan kacak dan berkarisma pon
tapi samting about him lah yg buat aku tegelempiang
Christian Bale gi angkat bungkus laa
aku rasa mcm Marcus lah hero dalam citer ni
watak dan karekter dia buat dia hensem
tayah bukak baju ke, separuh bugil ke, tunjuk bulu dada ke, atau beromen ngan heroin ke
tapi tetap menunjukkan kehensemannye
owh sukenye akuu
part yg saspen dan sedeh masa T-800 dah mcm bunuh dia
owh mati ke mati kee
tapi mcm megik lah hidop balek
pastu last2 dia sacrifice himself dgn cara yg amat corny
"Everyone deserves a second chance, right?"
oh puh-leeeze...

aku rasa McG telah merosakkan francais kesukaan aku
aku slalu rasa Terminator ni scary
masa tecit, mcm bagi nightmare la kat aku
kalo jumpe mmg tade chan la ko nak hidop
ni depa infiltrate masuk Skynet nye base mcm tade mende pon
jalan citer mcm tak masuk akal
depa leh berjalan2 dgn suke2 hatinye di siang hari tak kene serang ngan machines pon
ek eh
beshnye hidop camtu

of kos la
kalo telek balek
mende alah ni James Cameron yg setat dulu
dia writer ngan director Terminator
pastu dia produced, wrote ngan direct T2 (no wonder yg ni the best of all franchise)
no 3 nye dia cume jadi writer je
pasal tu still besh
yg no 4 ni satu hapah pon dia tak buat, kecuali rekemen Sam Worthington jadik Marcus lepas Christian Bale decide dia tamau jadi Marcus, dia nak jadi John Connor
duh

so yg menyelamatkan citer ni cuma abg Marcus
mmg patut pon dia sacrifice diri dia
sebab tak sanggup nak hidop balek dalam sequel yg akan datang wakakakaka

owh kanda..



jom tengok Avatar lak pasneh
whee

No comments: