Monday, February 08, 2010

Darker Than Blackhsb

aku ada obsesi baru
dan bopren baru juge
ekceli berkurun lamanye aku nak citer pasal menatang neh (bukan la hewan)



aku stumbled upon this anime masa aku surf sini
aku tgh mencari2 anime yg besh2
dan aku ni sangat2 lah selective aku nye anime ekceli
itu takleh ini taleh blablabla
mcm nak shopping kasut plak
dan sebab aku nak mengisi masa lapang lunch hour aku sebab website tu leh streaming kan
instead of buang masa donlod kan
aku tgk la citer ni berganti2 ngn anime Blood +
last2 the latter aku dah tak tengok dah
aku bantai maraton citer neh

Plot:
adeh
camne aku nak eksplen ngan bahse yg mudah neh
background tempat, Tokyo, Japan
timing dia zaman skang atau at least the near future la
10 tahun seblom berlakunye citer ni, ada kemunculan 2 territory yg misteri depa bagi nama Heaven's Gate ngan Hell's Gate
satu kat South Africa, satu lagi kat Japan lah
dan pada masa yg sama, langit dan angkasa tiba2 tak wujud
dan pada masa yg sama juga, manusia2 yg mempunyai koser sakti muncul
ala-ala X-Men la
tapi lagi besh dari X-Men lah
manusia2 ni terdiri daripada Contractor, Dolls dan ada la 2-2 lagi spesis yg ada koser sakti
Contractor ni dikatakan tade prasaan dan depa ni byk jadi mercenaries
bunuh org tade pape bagi depa la
dan Contractor ni jugak byk diupah oleh agensi2 spy2 mcm CIA, MI6, blabla

ish tak reti lah aku citer

Bopren: Hei/Li Shing Shun
haaa.. ni baru besh nak citer
ekceli bukan hero lah
sebab dia ni bukan baik pon
codename dia Hei, alter-ego dia Li-kun, exchange student from China la kunun2
tinggi, hensem, sgt terer martial arts, macho, rambut lawa, bodi besh, blablabla
dia nye power leh manipulate elektrik
mcm watak Elle dalam Heroes
tapi much much cooler
dah la hensem
ish la
season 1 tade bukak baju
season 2 ada scene Hei topless okeh!
wahahahaha

lelain watak leh tengok sini lah kalo berminat
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Darker_than_Black_characters

Season 1:
ekceli citer la sket2 origin Contractor, Doll, Moratorium, Heaven's Gate, Hell's Gate, PANDORA, Evening Primrose blabla
Hei (BK201) ni keje ngan syndicate dan ada la mission2 dia buat, dibantu oleh Mao (Contractor yg hilang badan, skang dalam badan kuceng), Yin (Doll yg bute), Huang (Field supervisor kot)
pastu ada la polis2 yg buru Contractor2 ni
Hei ni kira reputasi dia mcm scary lah
walopun power dia sekadar leh manipulate elektrik je
dia mcm obses nak cari adik dia yg hilang lepas Heaven's War 5 tahun lepas
blablabla

Season 2:
Hei mcm watak sampingan je
depa kosentret ngan watak budak tecit yg cumel, nama dia Suou
tapi sejak kejadian yg libatkan Hell's Gate masa ending season 1, Hei jadik mcm hobo
rambut panjang, power dia pon mcm dah hilang, ada stubs dan goatee, tapi tetap hensem dan macho wakakaka
aku tak suke ending dia
sebab mcm WHAT THE FUCK??!! nye ending

OVA 1: tak besh sgt.. mcm ala2 jiwang
OVA 2: skang tgh tunjuk.. owh sgt eksaited aku

aku ekceli prefer season 1 sebab citer dia tak bertumpu ngan satu2 plot je
ada la ongoing tapi byk2 citer la

mula2 episode 1 aku mmg agak tak paham
sebab citer dia agak fast-paced, tade eksplen sgt pon origin itu ini
agak mysterious la

tade jewang2 ngan la citer ni
yg polis pompuan tu (Misaki) mcm ada crush ngan Hei
masa season 2 beriye je dia obses ngan Hei
Hei buat bodo je wahahaha
chenta tepok seblah kaki

sama mcm Amber lah
Hei bolayan je
tapi aku rasa jugak Amber tu gepren lama Hei

masa OVA ni la aku sgt terkujat sebab Hei ngan Yin mcm ada samting2
Yin tu DOLL okeh
tade prasaan nye makhluk

season 2, aku pasan Suou mcm ada crush ngan Hei
tapi Suou tu budak lagi
Hei dalam season 2, mau dah umo 26-27 dah
gile pedofilia

lagu opening ngan ending:
hui yg lagu Howling tu sgt BADASS okeh
pastu ending song dia sgt buleh dilayan okeh

tapi aku suke OP season 2 nye
cumel je

ape la aku taip ni
bila aku baca balek pon aku tak paham gelakguling

skang OVA episode 1 aku dah tengok
sgt saspen
dan aku mcm Hei/Yin shipper
Contractor mcm Hei tu buleh develop prasaan ngan DOLL
aku ada baca2, depa kata Hei/Yin mcm sibling relationship je
kalo sibling takkan nyamar jadik laki binik on honeymoon ye tak

aku stuju depa samakan Hei/Li-kun mcm Batman/Bruce Wayne
2 personaliti berbeza nak kaver real personality ialah Hei/Batman

katun len yg aku kata hensem pon watak2 dalam Inuyasha je lah
tapi kali ni dalam katun ni, kebanyakan watak2 mmg attractive especially pompuan

aku tak reti la nak citer ekceli
watak byk sgt
plot agak kompleks
citer yg original
hero yg sgt hensem
dan mtk la buat live-action mcm Death Note tu okeh
dan amek pelakon yg hensem2 dan tinggi2 sebab Hei tinggi dan hensem dan bodi besh wahahaha

rating aku: 4 bintang overall

aku nak kene tunggu OVA episode 2 lambaaaaaaaaaaatttttttttttt lagiii
24 Mac okeh
gilaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa




No comments: