Thursday, June 22, 2006

Al-Fatihah

tepat kul 8 tadi, masa aku baru lepas mandi tgh tunggu isyak dan bola, dan tgh cek-cek email, abah aku ketuk pintu bilik aku dgn sangat kuatnya.
aku bukak pintu, abah cakap, Chag aku (datuk aku la), ayah dia dah kembali ke Rahmatullah baru tadi.

dia dok bising soh aku call adik ngan abang aku, aku cuma mampu dok atas katil dalam keadaan amat terkujat.
abah panik.

aku masih di depan pc.

esok dan lusa keje aku kat opis masih belambak, tapi abah decided yg kitorg kene balik kampung malam ni jugak.

last time kematian melanda femili aku was about 10 years ago.
nenek sebelah mak aku, taim tu aku kat Melaka, so impact dia tak kuat mcm ni.
kot.
ntah la.
aku tak rapat dengan sebelah mak.

and sebelah abah.
last time aku tgk arwah hidup masa aku balik bulan 11 tahun lepas.
i remember it clearly sebab pasai aku balik kampung aku terlepas premier Harry Potter.
arwah tak boleh jalan tapi kami balik jer, dia terus usaha nak berjalan.
aku suap makanan dekat dia, tolong pimpin dia masuk bilik air, sembang dengan dia.

OMG.

i'm still numb.
and i think right now i want to cry.

i'm crying.

No comments: