Tuesday, November 18, 2014

30 Soalan-Soalan.


Ah ni adelah mende yang menghapuskan anonymity.
Banyak sangat sampai 30. Tengok la aku buat takat rajin sementara tunggu daging lembut nak masak.

1. A photo of Yourself Today

2. Your Current Relationship.
Happily married since February 2014 walopon sometimes aku terpikir nak gi marriage counselling.
Biasa la the first few years memang tough, lagi2 kalo menikah dgn makhlok asing keras kepala kaki memberontak macam aku ni.

3. What's your life like?
Skang ni dah normal kot, tatau la description of being normal tu camne.
Both parents still ada walopun dah uzur and aku duduk just 15 menet kot dari depa.
Basically, macam sama je dulu dan skang, cuma skang dah kurang kaya sikit dan aktiviti shopping mende tak berpekdah dah down to zero.
Dan skang aku hidup bersama dua ekor kekanak monyet kucing dan seorang dewasa.

4. Things that make you scared.
Losing my parents, obviously.
Ditimpa musibah yang perlu mengeluarkan duik yang banyak ke.
Kematian kucing ke.

5. Harapan masa depan.
Nak beli sofa so aku buleh tengok tv.
Dgn vacuum cleaner yang ada steam tu. Pergg orgasm.
Ok tak menjawap soklan.
Aku taleh nak jawap soklan ni sebab aku jenis yang take it a day at a time. Yang penting, apa jadi nanti bersedia lah.

6. Five weird things you like.
Aku suka tengok orang cosplay. Tak pernah tengok live. Tengok gamba je dah osem.
Aku suka hujan lebat, ribut topan, guruh kilat bedentum. Aku suka bau hujan.
Perasaan selepas berak yang berkualiti.
Suka potong kuku yang extreme dan mutilate cuticles.
Suka benda yang glittery glittery 

7. Your goal in 30 days.
Nak stockpile pasir jamban kekanak.
Nak beli makanan kekanak for next month punya supply.
Nak turun weight at least 1kg (yala tu)
Nak try masak kungpao chicken.


8. One thing you're excited for today!
Macam tade je.
Nak masak kot.
Tapi harini tade resepi baru. Masak daging kicap je.

9. Things that make you happy
Bila laki aku balik keje. Time spend masa bersama tak banyak. So bila agak2 time dia nak balik je, aku dah tunggu tercongok depan grill mcm anak dara tua dulu2 tunggu org masuk minang.
Masa aku balik keje, aku tgh nak bukak pintu dah dengar bunyi loceng kekanak sambut aku balik. Kadang2 dengar Leni piapia (dia mengiau bunyi pia aa pia piaa piaaa). Comelllll...
Pi Daisoooooooooo pi Kaisonnnn..
Pi bookstore!!!1111
Makanan sedaaapppp.
Dapat lagu baru yang boleh donlod dan masuk dlm pendrive dengar dalam kete.
Abah bagi duik blanjaaa.
Dapat gadjet baruuuu.
Laki aku belikan The Sims 4!!!11
Kekanakkkkk.
Baca joke yang besh kat internettt.

Eh banyak la ekceli.
Tade depresi sgt hidup aku rupanya.

10. Makanan kegemaran.
Ya Allah sukanya aku soalan ni.

1. Pizza. Skang pizza tersedap adelah Dominos Pizza. Aku dah secuba daya try segala pizza kat mesia ni, yang terbaik adelah Dominos.
2. Spegeti/Pasta. Aku buleh tak makan nasik makan mende ni je hari2; sarapan, lunch, dinner, snack.
3. Megi. Of kos.
4. Chocolates. Mcm Nutella, Kinder Bueno, Picnic, Cadburry Chocolate perasa Oreo..

5. Kek ke cupcake ke. Kalo slalu muak la. skali skala sedaaaappp. 5. Cendol. Yang terbaik setakat ni kat Paparich. Yang mamak tepi jalan pun tak sedap dah. 6. Samurai Beger McDonald's. Ye la aku tak boikot. Spekulet la sesuka hati. Sedapnyaa sos teriyaki diaaa.. 7. Ice-Cream, especially yang cookie dough flavour. Susah nak cari woo. 8. Telur. Goreng, rebus, telur masin, omelette, ehh sedappp.. 9. Fishball, ehh yang mende2 org buat yongtaufu tu. Kalo pi pasar malam aku beli yongtaufu kdg2 beli yang goreng. Kat Giant ada jual timbang punya sekilo 6 ringgit. Rebus je pastu cicah sos.. sedapppp.. 10. Pancake. Dulu aku rajin buat. Tapi leceh la. Kadang2 tingin pi mekdi je.
Ish terliur la baca dan membayangkan.

Ok la dah 10.
Esok lusa ke minggu depan sambung.






No comments: