Saturday, November 08, 2014

Grocery Shopping

Dulu masa bujang, membeli2 barang rumah adalah salah satu chores yg aku kene buat.
My favourite spot biasa la tade la peberet sgt, cari yang convenient je.
Ada dua dekat2 umah aku; satu Giant, satu yang jauh sikit adelah Aeon Big atau nama lama dia kapor.
Weekend depa bukak awai kul 8 pagi.
Apekegile sape nak pi pagi2 kan (aku la tu gila).

Harini, aku kene hantar suami pi keje sebab semalam kitorg balik sama.
6.30 kuar, hantar dia, balik terus pi kapor.
Tapi time tu baru kul 7.45 camtu, kapor blom bukak pintu.
Aku round2 je la, nak brekpes malas.
Ingat nak tros shopping and go straight home je.
Dalam kul 7.55 tu aku dengan ada la 2 kete lagi dah tercongok depan entrance tunggu pintu bukak.
Masuk je kosong la kan buleh main drift.
Aku parking betul2 kat entrance naik bukit tu (nak senaman kunun).
Bahagia kannnn....
Kul 8 lebeh aku dah tekedek2 panjat bukit masuk kapor.
Dalam list aku cuma nak beli 4-5 bende je.
1. Beras
2. Minyak masak
3. Telur
4. Susu
5. Nescafe Gold


Aku dah biasa beli kopi dengan susu sebab nak buat kopi ala Starbucks mcm dalam entri ni.
Nescafe Gold 50gm RM10 je
Biasa aku beli belas2.
Ada softpack 170gm RM24.
Yg botol kecik ni pon buleh dpt dalam 700ml kopi, aku tamau la beli byk sgt kang masuk angin.

Biasa la nafsu kuda kan, aku ada jugak amek brg2 lain sikit2; hanger (sebab laki aku slalu bawak baju dengan hanger, baju bawak balik, hanger dia pi buat sedekah), soup ladle (dlm melayu apetah nama) dengan tin opener yang mahal punyaaa.
Sikit je barang tapi dah seratus lebeh. Menggigil tangan masa nak bayar.
Marmee pesan kalo pi beli barang dapur, kene slalu beli gula, minyak dengan detergent untuk simpan stok, jgn putus bekalan.
Aku pulak asal jgn putus bekalan megi dah la.

Aku siap2 shopping dalam kul 9, 9.30 dah sampai umah.
Skang keje umah semua tolak tepi aku kene siapkan keje opis dulu.
Bos aku nak harini.



Ok babai. Selamat berhari minggu.

No comments: