Tuesday, August 09, 2005

Harry Potter

ok, bapak Harry ni ada klik masa skolah 3 orang..
daripada apa yg aku baca, aku dapat describe mcm ni aa..

James Potter
bapak Harry, spesis nakal giler.. suka buat kaco
nampak jer mcm skema tapi tak aa.. mcm spesis budak glamer yg nakal giler kat skolah
yang ala-ala poyo tu la..
Harry mcm tak caya jer bila dapat tau James ni perangai camtu, sebab dia ingat bapak dia ni skema, padahal bapak dia kali buli nombo satu kat Hogwarts..
dia kawen awal ngan Lily.. pastu dia mati kene bunuh dengan Lord Voldemort (yg dalam pilem depa amek Ralph Fiennes yg hensem haha org jahat hensem la plakk)
tader byk citer sgt pasal James ni sebab dia mati muda kan
dalam buku mcm describe James ni hensem, tapi dlm pilem aku tgk mcm pengawas skolah je

Remus Lupin
spesis pendiam, nakal dalam diam, jenis follower, peacemaker, tapi dalam dia otak dia geliga aa
dalam klik 3 orang dia la kira paling baik aa kekunun..
kelemahan dia cuma dia ni kene gigit ngan werewolf pastu jadi la werewolf sebulan 3 hari..
bagi aku mcm hensem sebab sifat dia camtu
cuma dalam pilem dia mcm tak hensem sebab depa ambik pelakon tak hensem
tapi dalam buku aku rasa mcm jatuh chenta dengan watak Profesor Lupin ni hohoho..


ni Profesor Lupin dalam pilem..

Sirius Black
aha kalu masa skolah la, Sirius ni spesis JIM, mmg budak pompuan sure tergelempiang aa
yg aku paham dari buku, Sirius ni jenis rebel, rockers, nakal giler, hensem, macho dan sewaktu dengannya
dalam klik dorang 3 orang ni, dia la yang kepala, kalu ponteng kelas ke, buat jahat ke, buli budak ke, ngorat pompuan ke, dia la nombo satu
tapi despite all that, dia setia sangat dgn kengkawan dia, dan dia la jadi bapak angkat Harry Potter, tapi kene tuduh dia ni mass murderer walaupun dia tak salah, masuk Azkaban 12 tahun, pastu dia larik, mmg kalu baca citer dia dalam Azkaban tu mcm sangat seksa la.. sian wwoo
dalam buku no 5 dia mati, mcm sangat sayangkan watak hensem mati huhu

Pete Wormtail Pettigrew
ah jahat nih
masa skolah dia tader la masuk klik 3 orang nih, tapi disebabkan Sirius nak gunakan dia, dia biar jer Pettigrew ni lepak je ngan klik Sirius nih
dia ni mmg tak hensem, gemok, renek, pendek, mmg talam dua muka, dia masuk klik Sirius sebab dia tau dia ni lemah, org suka reging dia
dia yg bunuh byk Muggles, tapi dia fitnah Sirius sampai Sirius masuk Azkaban
dia declare dia ni Death Eater mmg suka sangat cium bontot Lort Voldemort
mcm aku cakap, org spesis parasit camni, suka bertempek dengan yg kuat-kuat jer

Severus 'Snivelus' Snape
aha bukan klik Sirius pun
tapi masa skolah Snape ni slalu kene reging dengan James.. bila pk balik, mcm kesian la plak..
Snape punya la dendam sampai kesudah dengan Sirius terutamanya James..
Snape ni pun watak dia misteri sket, sebab dia ni bekas Death Eater, mcm dia ni anti-Mudblood, tak sker Harry tu sumer la, tapi sebenarnya dia baik, dia sangat loyal dengan Dumbledoore sebab bersebab..
sebab tu masih menjadi misteri sebab JK Rowling tak revealkan lagi sikret Snape ni..
dalan pilem, Snape ni tader la seburuk mcm dalam buku..
dalam buku didescribekan mcm Snape ni sangat la tak hensem ahaha..

tu jer aku nak membebel
overall watak peberet aku ialah Profesor Lupin, sebab kalu baca betul-betul dia ni mcm sangat la cool giler
Sirius baran sket ah banding ngan dia
tapi sian aa dia werewolf, pasal dia werewolf dia mcm nampak tua aa dari umo dia (spt dalam buku aa), pastu slalu nampak lembik jer

aku tgh baca buku Harry potter no 5 nih, buku no 6 *sob sob* tader bajet nak beli lagi
huhu
lenjan dulu aa buat kali yg ke 5 kot aku dah lupa

No comments: