Saturday, May 06, 2006

hantu tv la pulak dohh

ok la, nak kata hantu tv tak la jugak kot sebab aku jarang tengok tv sangat kecuali CSI yang 3 tu dengan Lost.
sejak akhir-akhir ni aku rajin mendonlod, sebab satu, anime dah mcm tak byk yg menarik skang, dan aku dah lama meninggalkan arena maraton di bilik gelap.
so biasa la aku donlod citer yang lama macam X-Files, CSI yang 3 tu la, Alias, Lost, Desperate Housewives blablabla dan lelain..
ada jugak yang aku donlod satu episod a.k.a pilot sebab aku curious citer tu camner, dan aku malas nak tengok tv yg maha banyak iklan tu.
so bebaru ni aku ada donlod 3 pilot citer, 2 dah tunjuk tv, 1 lagi tak sampai-sampai mesia.
so ni la review dia.. (ganti review movie la kekunun sebab aku dah bapak lama tak jejak kaki kat bilik gelap)

1. Grey's Anatomy

citer ni tak silap aku tunjuk kat Starworld, channel 70 Astro skang.
baru season 1, episod 4 ke 5 tak silap aku.
disebabkan citer ni banyak dapat nomination dalam Emmy ngan Golden Globe (menang satu Golden Globe - Sandra Oh, Best Supporrting Actress), jadi macam agak menarik minat aku nak tengok la..
cuma masalahnya citer ni serentak dengan CSI.. so nak switch CSI ngan citer ni? oh tidakk.. abang Grissom adalah lebeh penting.

citer ni pasal segerombolan surgeon interns la, dalam bahasa melayunya, doktor bedah la, tapi dorang ni baru kuar medical school, kira baru masuk prektikal kat spital la..
so macam agak kalut dan sangat bangang la sebab first time dorang keje kat real-life situation kat dalam hospital, mcm cara memasing nak sesuaikan diri dorang tu sambil bersaing sesama sendrik sumer la..
lawak jugak la citer ni, mcm drama-drama sket, tapi nak kata saspen giler babih mcm E.R tu jauh skali laa.. dan nak kata byk sangat drama sampai nak termuntah sebab siyers sangat macam Chicago Hope tu pun tak jugak.
citer ni mcm somewhere in between la E.R, citer-citer doktor lain ngan Chicago Hope.. dan hero dan heroin citer ni mude-mude belake.. hehe
tapi definitely takleh lawan early seasons of E.R, sebab bagi aku E.R ialah citer doktor-doktor spital-spital paling besh skali di alam ini..
tapi kesimpulannya, aku suka Grey's Anatomy, dan aku akan terus donlod satu season.. yahuu!

2. Ghost Whisperer

oh gilerr.. aku suke citer ala paranormal camnih.. hantu dan hantu dan hantu.. uuuuu ju-on trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...
tapi mcm tader hantu ju-on la.. sebab aku baru tgk pilot ahaha..
ada sorang minah kat opis tu dok sebok promot citer nih kat aku sebab dia kata best, lagipun pilot citer nih menampilkan pakwe aku yg terbaru yakni abang_botak a.k.a hero Prison Break.. owhh..

masa memula mcm besh la, mcm heroin ni buleh nampak hantu la (huahh idea lama huahh), pastu hantu tu mcm mintak tolong dia selesaikan benda yg dia tak sempat selesaikan seblom dia mati (huahh idea lama huahh), pastu heroin gi jumpa sedara mara, janda, mak tiri, bapak mertua, jiran sebelah rumah hantu tu, pastu depa tak caya yang heroin buleh cakap ngan hantu tu (huahh idea lama huahh) pastu last last depa percaya jumpa heroin mintak maaf pastu hantu tu berdiri sebelah heroin pastu cakap ngan sedara mara, janda, mak tiri, bapak mertua, jiran sebelah rumah hantu tu melalui heroin (huahh idea lama huahhh)..
ala-ala citer Ghost, The Sixth Sense, Tru Calling, blablablabla lapan juta kali recycle idea yang sama..
tapi tak rugi kot sebab ada abang_botak dalam episod 1 nih tapi kesempolan dan keseluruhannya malas aku nak donlod! huahh!!




3. Veronica Mars

citer ni hype giler kat negara selain dari mesia..
aku pelek ah apsal Astro atau 8TV tak amek-amek lagi citer neh..
aku slalu chat ngan kengkawan omputeh online aku, depa kata citer ni besh, so aku terai la donlod pilot.. bapak lama lak nak donlod tu.. babihh

akhirnyaa..trett trett..
citer ni pasai minah_ni, Veronica Mars, dia ni high-school senior, seblom ni dia mcm sangat popular la, ala budak pompuan glamer kat skola la.. ada boipren hensem, adik boipren dia pulak bespren dia..
skola yg dia pegi tu mcm ala-ala skola Beverly Hills 90210 la, mcm sumer anak-anak org kaya atau terhormat la.. kekunun.. Veronica ni pulak anak Syeriff, mcm sgt dihormati la.. kekunun..
so nak dijadikan citer, satu hari, bespren dia mcm kene bunuh, bapak Veronica sebagai Syeriff ni siasat pembunuhan bespren dia ni mcm silap tuduh orang, so bapak dia kene lucut jawatan.
Veronica mcm jadi social-outcast giler babih la, mak dia lak lari, boipren lari, kawan lari, tinggal dia ngan bapak dia bukak agensi PI (Private Investigation)..
so sejak jadi social outcast ni, boipren lari sumer, minah_ni mcm jadi independent cam sangat street smart la, dia keje ngan bapak dia parttime jadi PI..
pastu byk la misteri yg saper sebenarnya pembunuh bespren dia, apsal tetiba bapak dia mcm ada rasia besar, ala-ala konspirasi la blablablabla kan.. ahaha ape aku citer neh, tapi camtu la yg aku paham la.. haha
besh gak la citer ni sebab kesian aku dengan Veronica tu, dia jadi social outcast lepas bespren dia mati tu sampai dia kene rape sumer dia tatau saper yg rape dia..
so citer ni definitely not The O.C ke atau One Tree Hill ke Dawson's Creek ke atau citer pasal typical teenager high school blablabla yg lain.
mcm ala-ala Nancy Drew kot tapi yg PG13 punya la.. ahaha.. bebudak bawah darjah 6 takleh tengok laa.. haha
kesempolannyer cik kiah, aku akan terus donlod satu season.. yahuu!


oho oho ohoo.. aku dah wengg
terlampau banyak citer lak dalam simpanan aku.. yang mana satu nak tengok ni.. waaaaa..

No comments: