Friday, May 12, 2006

Poseidon

sepatutnya aku taip review nih semlm sementara stok trauma tu masih ada..
bila bangun pagi nih, terasa lapa lak, terus menggantikan 'aftershock' citer nih.. so review aku mungkin tak beberapa ada aura la hehe..



ok la citer ni pasal satu group org yg terselamat bila kapal cruise ship dorang terbalik kene langgar ombak ala-ala tsunami.
mcm dorang jer yg selamat la, mcm sumer passanger yang lain mati..

citer dia mcm sangat cepat la.. tader selo selo macam ada introduction dengan sumer watak satu-satu ke, ada la intro tapi cepat la dorang buat..
tetiba alih-alih ombak datang.. pastu zassss.. kapal terbalik.. pastu ada satu group tu degil takmoh dok kat bawah, dorg nak cari jalan jugak nak kuar dari kapal tu.. so predictably, keputusan group ni betul dan dorang slamat..

tapi perjalanan dorang tak semudah yg disangka la, seperti yg dijangka kan dalam citer disaster camnih, cuma personally, aku rasa amat terkejut dengan anggota group yg end-up mati tu, sebab mmg tak sangka-sangka la depa akan mati la.. mcm trauma la bagi aku..

citer ni cepat giler, mmg director dia tak kasik otak aku ni mcm berehat jap, lepas satu-satu.. mcm arhh.. giler ahh..
last skali of kos dorang sumer slamat la, tapi kesian dengan penumpang lain mcm aku rasa-rasa sorang pun tader yg slamat.

aku suka la citer disaster-disaster nih, tapi yg paling besh aku tengok ialah 'Independence Day' dengan 'The Day After Tomorrow', cuma 'Independence Day' tu poyo sket..
aku rasa tak ramai akan suker citer nih kot, sebab org lagi suka citer action-meksyen mcm MI3 kot.
bagi aku citer ni besh, laju, tak terhegeh-hegeh, dan sangat giler babih saspen.
dan org yg kita ingat hidup mati dan org yg kita ingat akan mati hidup.
pastu bab kapal tu terbalik tu sumer biasa la, skang byk giler spesyel efek yg buleh buat lagi lebeh daripada tu, so that was something that i've already seen.
overall, ok la.. tader ada watak poyo yg tunjuk aku la hero, aku la terer aku la itu ini blablabla..

aku buleh kasik 3.5 bintang.

No comments: