Sunday, September 30, 2007

Perfect Stranger

ni perbualan ngan sorg member sejurus selepas aku tengok citer neh



wahahahaha
slalu aku kene camni
FIY aku dah imun la bende alah SG SX citer omputeh neh
klu tak banyak, siiiikit pun mesti ade punya
klu tak dan tak open mind toksah la tengok, stick to citer2 G atau PG rating
sex sales ler, trima la hakikat tu
klu otak tu tertotop, ape pun tak buleh tengok ler
klu fokus part2 tu sampai mampos tak buleh enjoy citer2 besh
pasal tu aku buleh je tengok Bones, CSI sambil makan-makan nasik





ok ok berbalek pada citer tersebut
memula aku mcm tak berminat sebab aku tak suka Hally Berry lepas aku tengok Monster's Ball
paham2 jer la pasal apa
camne la buleh menang Oscar bukannya dia berlakon besh pon
lepas aku menerewang ramai member2 online porum layan citer ni, aku donlod jer la
so aku buleh cakap kat sini, tak sesia 2 jam aku menonton citer neh

citer dia aku nak citer gist pun susah
mcm murder mystery thriller
Hally Berry jadik mcm some sort of investigative reporter yg cuba nak selesaikan misteri pembunuhan childhood friend dia
Bruce Willis jadik saspek utama
Giovanni Ribisi jadik colleague dia
haa lebeh kurang camtu aa

kehadiran Hally Berry mmg agak annoying dgn acting dia yg sgt over
tapi Bruce Willis mcm smooth dan suave, memula mcm dia ni mmg betul jahat and then mcm tak jahat
aku konpius ah
tapi masa scene dia kantoi Hally Berry tu mmg besh
masa tu aku konpem yg dia tak jahat, tulus ikhlas dari pala hotak biol aku

Giovanni Ribisi yang paling menyerlah
memula pun ingat dia ni mcm jahat, giler saiko sebab dia obses dgn watak Hally Berry
mcm giler stalker aa
tapi mcm tak jugak
haiyaa pening pening

memula citer ni bermula dgn selow
aku tak paham scene flashback dan ape kaitan dia ngan plot
aku ingat, oh tidakk.. scene flashback bodoh lagii untuk kesan yg dramatik
tapi last2 baru explain apa signfikasinya dgn jalan citer

aku sgt tak sangka ending dia camtu
memula mcm tak logik
tapi lepas diterangkan, kira mcm wooo.. masuk akal ah
aku sker citer camni, buat pala pusing pusing konpius konpius dan akhirnya diterangkan dgn logik supaya audience paham

overall, aku memula buleh bagi 3 bintang
ok la, aku buleh kata citer ni totally watchable
buleh dpt between 31/2 bintang ngan 4 bintang
out of 10, aku buleh bagi 7/10

imdb info
wikipedia info

No comments: